Friday, May 6, 2011

Pencarian cinta

3 Mei 2011 – Cinta memang indah. Kata orang cinta itu buta. Cinta itu berasaskan hati. Kadang-kadang cinta turut membinasakan manusia. Oleh itu kami berempat (Teep, Tim, Cigdem dan Aku) decide untuk mencari cinta LOVE di Shinjuku. Pencarian cinta LOVE pun bermula seawal 9.30 pagi. Namun tak semudah disangkakan kerana setibanya di Stesen Tsukuba Express, our coordinator tertinggal purse pula. Can’t believe Atifah become Tsunami behavior…P

Kami naik Tsukuba Express and then turun di Akihabara. Dari Akihabara ambil train ke Shinjuku. Untuk mencari cinta LOVE perlu WEST EXIT ok. Kemudian tengok signboard Hotel Hilton. Perjalanan ini membawa kami menyelusuri terowong. Di sebelah kanan nampak kedai buku yang besar. Sehingga tamat terowong nampaklah kami bangunan-bangunan yang tinggi. Apa lagi, lupakan sekejap pada cinta LOVE, posing la dulu. Lepas tu masuk lagi dalam bangunan and keluar balik untuk mencari cinta LOVE. Setelah menempuh onak dan duri akhirnya kami berjumpa dengan cinta LOVE. Inilah cinta LOVE yang saya maksudkan…Indah kan.

~Red "LOVE" statue~

Di bahagian barat Shinjuku memang terkenal dengan bangunan pencakar langit. Nasib baik la hari ni cuti kalau time lunch hour kawasan ini memang sibuk sebab banyak bangunan-bangunan pejabat disini. Antara bangunan yang terdapat disini adalah “Tokyo Metropolitan Government Building”. Bangunan ini adalah bangunan keempat tertinggi di Jepun dibina pada tahun 1990. Kami tak terpikir pulak nak masuk dalam bangunan ni. Boleh nampak gunung Fuji dan pemandangan Yokohama yang indah dari bangunan ni ketika cuaca baik. Dan banyak lagi bangunan-bangunan…boleh dapat information dari SINI.

Trip sangat best walaupun letih kaki berjalan. Puas bergambar...:)

~Lunch @ Denny, bergambar sekitar west Shinjuku~

~Bangunan-bangunan pencakar langit~

~Keluar terowong posing dulu...:)~

"LOVE"

1 comment:

zerNn AziS said...

ooooooooooo <3 IS CINTA...