Friday, March 6, 2009

Mimpi Ibuku...

Semalam aku pergi ke Kb bersama Tim untuk meeting Hari Pengurusan Pelanggan yang akan diadakan bersempena dengan Hari Meteorologi Sedunia dengan Tema tahun ni "Weather, Climate And The Air We Breathe"...Ni pendahuluan jer bukan aku nak cerita pasal meeting ni pun.. masa dalam meeting mak aku call..tapi aku tak leh la cakap ngan mak aku..Lepas meeting aku pun call balik..Mak cakap minggu lepas tunggu anak-anak yang kata nak balik tapi tak balik..Nasib baik anak yang tak cakap nak balik tapi balik...Itulah untungnya ramai anak...So beranak la ramai-ramai..:)
Mak siap cakap dia mimpi kereta hitam aku (my muharram la tu) dan kereta adik aku (mak aku dah mimpi keta nah walaupun adik aku tu tak beli lagi keta...siap kata keta nah besar dan warna pink..nak ke nah beli keta warna pink...hehehhe) balik rumah..Tapi kereta hijau jer tak der (kereta abang aku la tu).
So melalui mimpi yang diceritakan ibuku, aku tahu ibuku sedang menanggung rindu yang agak sarat kepada anak lelaki sulungnya itu..Kesian mak...SO pulanglah selalu ke rumah wahai anak-anak at least kalau tak dapat balik pun telefon-telefon lah selalu...

3 comments:

yatie chomeyl said...

tu la angah..selalu2 la balik, bukan jauh sgt teluk intan dgn gong kedak tu..angah kan rempit impak maksima :)

gadiselatan said...

tul tuh...klu tak kiter sbg anak yg menjenguk mak ayah, saper lg...takkan la kiter nak harapkn mak ayah kiter yg dtg melawat kita kot...sungguh tak patut...

mazni_azis said...

ucu,
jauhla gong kedak ngan teluk intan tu..nk blk srg2 takut kn ada teman tu yang payah sikit...huhuhu.

ann,
betul3...kalau aku dok kl dekat sikit nk lik kg...tapi aku tak suka ngan kebisingan kl tu...kat sini lagi best...damai jer...hehehhe