Saturday, February 25, 2012

Resah hati terjawab...

Rabu, 22 Februari 2012- Sejak malam fikiran mengarut fikir yang bukan-bukan..hati terasa ada sesuatu..sedih..tertekan..berat. Tapi tak tahu puncanya..tak dapat dikesan...mungkinkah PMS..Ada tanda-tanda nak menangis. Aku berdoa dalam hati semoga tiada apa-apa yang tidak diingini berlaku terhadap insan-insan yang aku sayang. Aku call rumah cakap dengan mak dan dapat tahu Hafiz demam...agak teruk..mungkin jugak sebab ini hati rasa sesuatu...

Pagi 23 Februari 2012 terbaca kisah adik Faris, entah mengapa perasaan simpati dan empati menusuk-nusuk ke hati. Satu demi satu artikel yang ditulis oleh Mazidul Akmal Sidek aku baca. Lepas tu kongsikan di FB. Rupanya ada sedara aku yang kenal keluarga ni. Beberapa jam aku post kat FB aku dapat berita adik Faris sudah tiada. Walaupun baru kenal itu pun melalui blog terasa sangat sayangkan dia..terasa seperti dekat. Mendengar berita dia sudah pergi untuk selama-lamanya membuatkan airmata laju je turun ke pipi. Semoga ayah, ibu dan keluarga adik Faris terus diberi ketabahan dan kekuatan menerima perpisahan ini...Al-Fatihah.. InsyaAllah mereka akan bertemu lagi disana.

Dan semalam sekali lagi airmata ku mengalir bila mendapat tahu ayah sahabatku Dyana Hani telah kembali ke rahmatullah. Salam takziah kepada Ann sekeluarga. Aku doakan semoga arwah ditempatkan dikalangan orang-orang yang mendapat keberkatan...Al- fatihah untuk arwah.

No comments: