Thursday, June 16, 2011

Sos tiram melambung ke udara!!!

Kari daging kambing dah siap...
*
*
Kuah spageti and spageti pun dah tersedia....
*
*
Sekarang tinggal nak goreng sayur..kejap je ni...dah boleh kemas dah...
Aku pun tumis bawang and then pegi amik sos tiram..
Sengih2 sambil buka sos tiram..

Tiba-tiba..................................Gedebushhhhhhhhh....
Sos tiram meletup!!!

Hua...hua...hua.....nak nangesssssss..

Habis la syiling, lantai, tudung aku, baju teep sikit, delvin sikit...Tim jer terselamat...
Kan satu keje nak kena cuci sos tiram..huhuhu

Bukan sengaja... dah dia nak meletup nak wat cam mana kan...Mana aku tau...:(
Sepatutnya boleh makan lebih awal tapi terpaksa la makan lewat sikit. Serius terkejut masa aku buka sos tiram tu and then sos tiram menlonjak keluar. Rasa macam bom pulak. Ingat dah habis satu dapur tu dipenuhi dengan sos tiram. Sib baik la ada kawan2 yang tolong cucikan...:)

Sayur lebih enak dengan sos tiram...jom makan sekarang!!!

4 comments:

LilYofDaPond said...

haha..ciannye cik mazni.
aku pon pernah terkena tapi botol kicap..hehe..lap jgn xlap.. :)

MiMi said...

hahaha....lain kali nak buka sos tiram jentik2 sikit botol tu yer..hehehe

mazni_azis said...

zu:kicap lagi disaster la kan sbb lagi cair...
mimi:tak mau bukak dah lps ni...bg kat teep ortim yg bukak..hehe

yatie chomeyl said...

dasyatnya masak..smp ke syiling perginya sos tiram *kagum kagum*