Thursday, June 2, 2011

SHE IStanbul

Dua hari terasa ketiadaan Cigdem...sunyi sikit la. Cigdem kawan kami dari Ankara, Turkey. Anak kedua dari dua beradik. Abangnya handsom dan bekerja sebagai doktor tapi sudah berkahwin dan mempunyai anak...cerita apakah yang ingin kusampaikan..hehehe..intro jer tu.

Main point is kitaorang yang selalu makan, naik bas, bersembang dan jalan-jalan dengan Cigdem amat terasa ketiadaan Cigdem tambah2 lagi Atifah. Cigdem pergi mana? Start 1 Jun 2011 kami semua kena start individual study secara serius demi memastikan Master in Disaster Management Policy dapat kami genggam. So beberapa orang dari course kami akan ke Universiti tertentu untuk menyiapakan master tesis. Termasuklah bestfriend kami Cigdem. Cigdem kena pegi Tokyo. Cigdem sangat amik berat pasal kawan2 dia. Selalu selesaikan masalah kawan2nyer. Tapi kadang2 kuat juga bebel...hehehe. We miss you Cigdem Tetik...

Patutnya aku pun kena buat master tesis kat Tohoku University. Tapi sebab gempa bumi besar hari tu aku kena stay kat BRI. Sebabnya office supervisor tak jadi aku terjejas juga dan tak der tempat nak buat kerja. Alhamdulillah aku bersyukur sebab kalau pergi sana, aku yang memang jenis homesick ni kena la amik masa untuk menyesuaikan diri.

So sekarang ni busy belek buku sana, belek buku sini, run simulation, kacau Bai kat Library, kacau Teep kat bilik Seismo, kacau Delvin kat bilik EE, sembang dengan Tim kat bilik Tsunami dan lain-lain yang bersesuaian.

Tinggal kurang 4 bulan lagi aku akan pulang...semoga sisa masa di sini dapat diisi dengan baik dan dapat menyiapakan tesis dengan baik juga. Semoga dipermudahkan...amin



~K.A.M.I~

~with cigdem~

~send off party_@IISEE_30Mei2011~

3 comments:

IDA JALAL said...

all the best mazni...kami kat sini tak sabar2 menanti kepulangan korang :)

Muna Zaen said...

nanti pasti ada perasaan itu...hehe..

mazni_azis said...

kak Ida:tenkiu
Muna:sedih kan bila nk hbs