Saturday, December 3, 2011

I-city Shah Alam

Hari ni nak cerita pasal jalan-jalan kat I-city Shah Alam. Aku dah 3 kali pergi tempat ni. 1st dengan adik-adik lepas Zen konvo pada 24hb 10, 2011, 2nd masa Masako and Eriko datang pada 9hb 11, 2011 dan baru-baru ni pada 30hb 11, 2011 sebab Teep datang and aku nak bawa Hafiz jalan-jalan. Kali ketiga pergi, berkesempatan la masuk Snowalk kat I-city ni.

I-city ni kena pergi waktu malam sebab malam baru nampak cahaya-cahaya dari lampu LED yang dibuat bermacam-macam bentuk. Cantik la juga segala jenis pokok-pokok, haiwan-haiwan dan macam-macam benda lagi bercahaya. 2 kali pergi masa tak cuti sekolah tak berapa ramai pengunjung, kali ketiga ni pergi punyalah ramai makhluk sebab cuti sekolah. Parking pun mahal RM10.00 selalu RM3.00 jer per entry. Geram juga mula-mula tapi bila ingat nak masuk I-city tu free aku cool la balik.

Dalam I-city ni juga ada permainan dan show yang lain. Kalau nak main/naik benda-benda kat luar tu kena beli tiket. Tiket berharga RM5.00 untuk setiap satu permainan. Layan la juga satu dua permainan.


Lampu-lampu LED di I-City Shah Alam

Posing sedas dua dengan kawan-kawan dari Jepun, Masako-san and Eriko-san

SNOWALK di I-city

Ni la kot tarikan paling best kat I-city ni, Snowalk. Nak masuk snowalk ni kena bayar RM25.oo bagi dewasa dan RM20.00 untuk kanak-kanak bawah 12 tahun, warga tua dan orang kurang upaya. Tiket ni termasuk baju sejuk yang disediakan. Kalau tak pakai kasut yang sesuai kena la sewa (berapa ringgit lupa nak survey). Sebaiknya kalau nak pergi pakai kasut bertutup siap-siap dengan stokin. Dan jangan lupa bawa glove sekali kalau ada sebab dalam tu memang sejuk, below 5 degree.

Dalam snowalk ni ala-ala musim winter la. Ada rumah ais, snowman, ikan ais dan macam-macam lagilah benda yang direka menggunakan ais. Lepas tu ada kereta gelongsor sape yang teringin nak main boleh lah. Kami tak main pun sebab ramai orang dan nampak macam bahaya jer. Kalau tengok signboard kat luar tak boleh bawa kamera, tapi aku selamba jer bawa dan selamba jer tangkap gambar plus aku tengok ramai jer orang buat macam tu.


kami...aku, zen dan hafiz


adik-adik aku yang excited nak main salji...

Dalam snowalk ni Hafiz jatuh sampai sekarang sakit-sakit pinggang katanya. Bahaya sebab licin so hati-hatilah sape yang nak ke sana yer.


No comments: