Wednesday, December 14, 2011

Mencemaskan MUHARRAM berasap!!

This is my lovely Muharram.



12 Disember 2011
Sedih, cuak dan mencemaskan dengan apa yang terjadi dengan Muharram. Hari isnin hari tu (12 Disember 2011) setibanya di kuarters UM aku pun relaks jap dalam kereta sebab nak sejukkan enjin kereta. Lepas tu dengar siti cakap "asap, asap". Tengok-tengok bahagian sebelah pemandu asap dah keluar dari bawah. Boleh pula nampak cahaya dari bawah tu..dalam hati dah terfikir Muharram nak terbakar ker. Suruh Latif tutup enjin tapi enjin tak nak mati walaupun cuba beberapa kali. Serius menakutkan!!..adik-adik aku dah lari tak tau kemana dah...badan aku dah terketar-ketar...huhuhu. Nasib baik pada ketika itu ada sorang brader ni tengah angkut barang untuk pindah rumah. Dia pun minta spana nak buka wire kat bateri kereta. Alhamdulillah enjin mati, asap berkurang, cahaya macam api pun tak nampak. Brader tu cakap mungkin masalah shock circuit.

13 Disember 2011
Down sekejap memikirkan Muharram. Tak tahu nak buat apa. Then sembang-sembang dengan kawan opis, google apa yang patut dan dengan kekuatan yang diberi oleh Allah aku tenang kembali. Fobia tau nak bawa Muharram dah...:(.

14 Disember 2011
Aku call syarikat insurans (Alliance) untuk tarik kereta tu ke worskhop. Alhamdulillah semuanya senang jer urusan. Free tak perlu bayar pun. Sekarang Muharram sedang dirawat di Pusat Servis Taman Maluri, Kepong. Cepat baik yer sayang. Dan achik dengan baiknya memberi April untuk sementara waktu ni kat aku...:) Thank you achik.

****Kalau kereta tak boleh mati tu, patutnya aku try masuk kan gear pastu lepas cluth kan. Mungkin dia boleh mati dengan sendiri.

5 comments:

yatie chomeyl said...

bestu achik naik apa gi kije? bila nak dating ni angah?

Mazly said...

aku masih tak dapat nak terima.. nama "muharram".. huhu

IDA JALAL said...

camne skrg, dah ok ke?

mazni_azis said...

ucu: achik ada 2nd car..nnt kita plan dating yer.
Mazly: psl apa plk tak dpt terima..aku beli masa bulan muharram.
kak ida: kena tahan kat icu lagi...huhuhu

mazni_azis said...

Sehingga hari ini Muharram masih lagi belum baik...:(