Friday, April 29, 2011

Bersenang-malasan di Hotel Grand Shinonome

Bermula semalam 28 April 2011 hinggalah 09 Mei 2011 aku dan rakan2 JICA TSUKUBA akan menginap di Hotel Grand Shinonome disebabkan penyelenggaraan elektrik di JICA TSUKUBA. So merasalah aku dok kat hotel ni. Tiap-tiap hari nampak jer masa pegi dan balik dari BRI. Best dok bilik 335 lagi. Bilik ni bau rokok..huhuhu..dah rasa kering tekak and macam nk demam jer.. Tilam dia dah la sgt sedap rasa macam malas nk bgn pagi td.

Bermula hari ni sehinggalah 5 May dinamakan "Golden Week" di Jepun sebab banyak national holiday during this period. kebanyakan office tutup lebih kurang seminggu. Masa ni la orang-orang Jepun gi bercuti. Aku pulak tak la boleh cuti deret sebab Isnin dan Jumaat ni ada kelas tapi still banyak jugak cuti. Hari ni plan nak siapkan report dari Hara sensei dan bolehlah jalan2 cari bunga tulip ker, souvinier ke dan macam-macam lagi lah. Sambil tu harap bolehlah study jugak. Aku ni dah la jenis malas baca buku, bila environment kat hotel macam ni lagi lah rasa mls...:(

Inilah bilik saya selama 11 hari ni..
.
Harap boleh study jangan usha orang jer kat luar tu

Bilik air..banyak2 hotel kat Jepun ni, bilik air hotel ni paling besar.

Tengok TV pun best gak kan..

Tilam empuk ni la buat aku malas nak bangun...huhuhu

Bilik ni mengadap matahari..so pagi2 memang panas ler

~Mencari cahaya~

Dah start usha orang...zoom out kat kawan2 aku yg start jalan2

Ni dh tengahari....

Golden Week - Japanese Holiday

· April 29: Showa-no-hi (Showa Day)

· May 3 : Kenpou-kinen-bi (Constitution Memorial Day)

· May 4 : Midori-no-hi (Greenery Day)

· May 5 : Kodomo-no-hi (Children's Day)

2 comments:

yatie chomeyl said...

Siap duk hotel 11 hari tu pergghhhhh best2

mazni_azis said...

Bagaikan puteri kejap..bangun pagi2 tak yah kemas..tapi teringat bilik kat JICA lgi